Anasayfa / mühendislik / 3D CAD Bilinmesi Gereken Genel Terimler

3D CAD Bilinmesi Gereken Genel Terimler

Geçtiğimiz birkaç aydır 3D baskıyı Solidworks Programına odaklanarak öğrendim ve oldukça zorlu geçti. 3D tasarım yazılımının çoğu zorluk derecelerine göre değişmekle birlikte, şu an itibariyle, genel halkın 3D tasarım yazılımını (bilgisayar olarak anılacak) adil bir şekilde kullanabilmesinin oldukça zor olacağından eminim. destekli tasarım (CAD) veya bu yazıda tasarım yazılımı). Bu, bazı evcil hayvan projelerim üzerinde çalışırken farklı yazılımlardan bazılarına gitmeye çalışmaktan edindiğim deneyimlerden kaynaklanıyor. Ama ondan önce, 3D tasarımdaki bazı genel terminolojiden, Layman’ın dilinde sizi haberdar etmek istiyorum. Çoğu 3D tasarım yazılımında bazılarıyla (veya hepsiyle) karşılaşacaksınız ve bu nedenle bunları bilmek faydalı olacaktır:

Şimdi, tüm tasarım yazılımlarında, esas olarak bir 2D çizime başlayıp ardından bir 3D çizime dönüştürmeniz gereken bir uçağın 2D görünümüyle başlayacaksınız. Daha az sezgisel olanların dışında seramik / kil modelleme gibi bir şey. İnsanların çoğunluğu hiçbir zaman çanak çömlek öğrenme tabanına sahip olmadığından, CAD öğrenme zor bir zamanları vardır.

CAD yazılımı ve genel popülasyon tarafından kullanımları, 3D baskının kamuoyunda benimsenmesinde sınırlayıcı bir reaktif rolü oynayacaktır. Tasarım sürecini ve paradigmaları demokratikleştirmeye ihtiyaç duyulur, böylece daha fazla insan şaşırtıcı 3D baskı teknolojilerinden faydalanabilir ve donanım yenilikçiliğini ortak insan için erişilebilir hale getirmek için kullanabilir.

Tabii ki yukarıdaki liste tam değildir. Ancak, bu CAD yazılımı terminolojisine adil bir giriş niteliğindedir.

Burada bazı temel bilgilerle başlayalım:

Izgara: Bunu bir grafik sayfası olarak düşünün. Basit, İstediğiniz ölçümlerle herhangi bir şekil çizmekte özgür olduğunuz 2D yüzey. Şimdi, tıpkı bir grafik sayfası gibi, ana birimlerin tıpkı bir grafik sayfası gibi alt bölümlere ayrılmasını sağlayabilirsiniz.

Şekil 1: Izgara, x ve y ekseninde 1 birimdir.

Bunun dışında, burada avantaj, diyagramınızın ne kadar doğru olmasını istediğinizi seçme esnekliğine sahip olmanızdır. Bu nedenle, daha yüksek doğruluk istiyorsanız, her birimi istediğiniz gibi alt bölümlere ayırabilirsiniz (Şekil 2’deki gibi).

Şekil 2: Daha ince bir ızgara

 

Snap: Bu sadece hareketinizin çözünürlüğüdür. Çırpınmamız 1 birim ise (Şekil 1’de gösterildiği gibi), herhangi bir yöne sürüklendiğinde fareniz, x ve y ekseni boyunca çizgilerin bir kesişiminden gidecektir. Ancak çırpınmamız 0.1 birim ise, fareniz her fare hareketinin 0.1 birim olacağı grafik 2’ye göre hareket edecektir.

Hem Geçmeli hem Izgara, istenen doğruluk seviyesini elde etmenize yardımcı olacaktır. Nihai ürününüzün son derece hassas olmasını istiyorsanız, daha kolay görselleştirme ve doğruluk için ince bir çırpıda ve ızgara değeri tercih edebilirsiniz.

Eğriler: Bir CAD yazılımındaki eğriler çoğunlukla parametrik eğrilerdir. Yani tek bir parametreye göre çalışan matematiksel fonksiyonlardır.

Herhangi bir CAD yazılımındaki tüm temel şekiller, düz bir çizgiden kapalı bir poligon şekline kadar parametrik eğrilerdir. Çoğu yazılım, doğrudan kullanmanız için önceden tanımlanmış parametrik eğrilere sahiptir. Yapmanız gereken tek şey, eğri için düğmeyi bulmak, üzerine tıklayın ve 2B yüzeyinde çizin.

Extrude / Pad: Bence bir 3D CAD yazılımını tanımlayan fonksiyonlardan biri. Ekstrüde fonksiyonu sadece 2D çiziminizi bir düzlemde alır ve 3. eksende “uzatır”, böylece kısım ekstrüzyona benzer. Aşağıdaki örneğe bakınız:

Extrude

Ve ekstrüzyonlu daire aşağıda gösterildiği gibidir.

Extrude-2

Ekstrüzyon , içi boş bir silindirde değil katı bir silindirde  sonuçlanır . Çoğu zaman, nesnelerinizin boş olmasını tercih ederdiniz. Bunun nedeni, tipik bir 3D baskı servis sağlayıcısının, kullanılan malzeme miktarını sizden alacağıdır. Böylece, iç parçaların sağlam olmasına gerek duymazsanız, parçaları oyularak çok fazla para tasarrufu yapabilirsiniz.

Cep / Punch: CAD yazılımlarında çok kullanışlı bir fonksiyon. Bir cep komutu, sizin tarafınızdan tanımlanan şekli katı nesneden kesmenize olanak sağlar. Bu örnekte, silindirin üst yüzeyini alacağım ve üzerine bir polyline spline kullanarak rastgele bir şekil çizeceğim.

Punch

Şimdi cep komutunu kullanarak silindiri ekseni boyunca kestim.

STL formatı: Bu, neredeyse tüm 3D yazıcılar tarafından evrensel olarak dosyayı yazdırmak için bir girdi olarak kabul edilen bir dosya formatıdır. Basitçe koymak için bir STL dosya formatı, yüzeyi üçgenden oluşan bir şekil olarak düşünülebilir. Binlerce kişi. Aşağıdaki resim size daha iyi bir fikir verecektir:

STL formatı

Yukarıdaki resimde göreceğiniz üzere, 2,3 ve 4 sayılı rakamlar, bir 3D yazıcının bunları nasıl göreceği şeklinde olan STL görüntüleridir. (Bana neden böyle olduğunu sorma!). Üçgenlerin sayısı arttıkça, kürenin daha yumuşak ve daha doğru hale geldiğini fark edeceksiniz. 2D şebekenize benzer üçgenleri düşünün.

Burada hatırlanması gereken önemli şey var, bir STL dosyasını yönetme ve düzenlemenin çok büyük bir acı olduğudur. STL formatın da karmaşık şekillerle (iç yapıları ile kıvrılmış bir şekil hayal edin) uğraşıyorsanız ve bunları düzenlemek istiyorsanız, son derece sabırlı ve sabırlı olmalısınız. Çok sık olarak, pek çok yazılım STL dosyasında değişiklik yapamayacaktır ve eğer mümkünse yeni bir çizim ile başlamak kötü bir fikir olmayabilir. Ancak, piyasada aynı düzenlemeyi yapmanıza yardımcı olmayacak herhangi bir yazılım olmadığı anlamına gelmez. 

Kafes: Yukarıdaki şemada 1,2,3 rakamlarında, gördüğünüz şey bir ağdır. Simple.Wikipedia’ın iyi ve temiz bir tanımı var: Bir kafes, 3D bilgisayar grafikleri ve katı modellemede çokyüzlü bir nesnenin şeklini tanımlayan köşeler, kenarlar ve yüzlerden oluşan bir koleksiyondur. Yüzler genellikle üçgenlerden, dörtgenlerden veya diğer basit dışbükey çokgenlerden oluşur, çünkü bu işlemeyi kolaylaştırır, ancak daha genel içbükey çokgenler den veya delikli çokgenlerden de oluşabilir. Çoğu durumda, çokgen kafeslerle uğraşıyor olacaksınız, üçgenleri ima etmek hacmin değil sadece nesnenin yüzeyini temsil edecektir.

Çevir ve Döndür: Neredeyse tüm 3D CAD yazılımı aşağıdaki işlevlere sahip olacaktır: Çevir (nesneyi ekranınızın bir alanından diğerine taşımak için) ve döndürün (nesneyi x, y veya z ekseni boyunca döndürmek için). Bunların yanı sıra, tüm CAD yazılımlarında yakınlaştırma ve kaydırma işlevine sahip olacaksınız.

Bir sonraki yazıda, bazı 3D CAD yazılımlarını kullanım kolaylığı ve artıları ve eksileri açısından karşılaştıracağız. Ayrıca, en teknik olarak okuma yazma bilmeyen insanlar tarafından bile kullanılabilecek bir CAD sistemi geliştirmek için hangi özelliklerin gerekli olduğunu görmeye çalışacağız.

3D CAD Bilinmesi Gereken Genel Terimler

Snap - 10
Eğriler - 10
Izgara - 10
Extrude - 10
Punch - 10
Çevir ve Döndür - 10
STL Formatı - 10
Kafes - 10

10

Puan

3D CAD Bilinmesi Gereken Genel Terimler Konusu Hakkında yorum yapmayı unutmayınız.

User Rating: Be the first one !

Göz Atın!

Kesme yapmadan hızlı konumlandırma CNC kodu

Hızlı doğrusal hareket komutu gidilecek noktaya en kestirme yoldan hızlı hareketlerle yapılır. G00 komutu kesme işleminin olmadığı zamanlarda boşta geçen sürelerin azaltılması Maksadıyla kullanılır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.